【Newest Updates | 最新博文】

Monday, November 14, 2016

【Random|隨寫】SuperMoon|超級月亮

November 14, 2016, Monday
11月14日的時候,全球都在瘋看超級月亮。 早上的時候看到這則新聞,但到了晚上我就已把它給忘了,直到在IG一直看到香港的明星狂洗版,激起了我的好奇心,所以我也要去探個究竟!

✈1
可是當我走到屋子外頭的時候,我完全都看不到月亮,月亮在哪裡啊? 為了更為確認方向,所以我就在手機Apps Store裡找了幾個免費尋找月亮的apps,這類型的apps應該會有的,只是平時我都不會在意罷了!

✈2
✈3
✈4
第一個apps在開啟後,輸入自己身在的城市位置就可以了,等它loading到最後這一頁顯示月球在哪個位置就正確了。 可是東邊,誰知道東邊在哪裡啊? 這個apps就有些麻煩,它還需要退出,然後再利用compass的apps才可以得知東邊在哪裡。

✈5
既然這麼麻煩,我就來使用另外一個的,這個就必較簡單一些,它會以相機模式,直接有箭頭顯示月亮的所在位置。 但是可惜的是我家外面的這個箭頭所指的方向,有著很好的小山丘頂著,所以我必須走到更遠的地方才可以看到。

✈6
這更遠的地方其實是大約5分鐘的步行路程,我本以為我看到的月亮是這個樣子的,非常大顆的。 記得小時候我好像也有類似看過超級月亮,那時候是爸爸媽媽載我們出門,然後在車上經過看到的,因為那時候的月亮真的很大一顆,所以姊姊還一直嚷著是太陽還是月亮,哈哈哈。。。

✈7
✈8
✈9
✈10
終於走到沒有被遮蓋的地方了,可惜月亮並沒有我想像中的那麽大顆,幾乎跟平時的月亮沒有什麼差別>.< 。。。後來我才知道原來當天雪隆地區的天氣不好,烏雲儂照,而實際上當我在拍這真的月亮的時候,天空是在下著毛毛雨的,我這是哪來的即興? 下雨天,還在淋雨看月亮??

Posts on this date -

8 comments:

  1. I was not in KL that day and I did see the full round moon but I cannot tell whether it is bigger or not because there is nothing for me to compare it to.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. If you get to see the usual moon often then you can tell the difference.

      Delete
  2. I saw it in Sarawak, really much bigger and brighter!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.