【Newest Updates | 最新博文】

Saturday, June 24, 2017

【Airbus|空中巴士】Hong Kong Airline A330|香港航空A330

June 24, 2017, Saturday
第一次嘗試香港航空,也是第一次在機場逗留了將近十個小時。。。因為工作地點很靠近機場,所以我都顯得比較輕鬆,但是同事卻一直說時間不早了,我應該是時候去機場了。 結果被他一直的催著,我才捨得打德去機場。 同事因為要嘗試乘搭上海的磁浮地鐵,所以陪我一同到了機場。 他要搭的地鐵,可不是普通的地鐵,而是時速高達430公里,上海浦東機場到市區只需6分鐘的地鐵。

✈1
多謝同事的催著,所以我在三個小時起飛前抵達機場,去到香港航空的櫃檯,準備登記的時候。。。工作人員竟然說航班取消了,我問他何時取消的? 他說很早就取消了(竟然有這樣的事情??) 後來才發現原來上海航空的管制,所以很多航班都被迫取消,很多早上該起飛的航班,被迫等通知到中午都還未有消息。 工作人員幫我安排下一班機,讓我住進酒店,但是聽聞酒店在市區附近,一來一回都要一個小時。 想像力豐富的我,想像到會不會等下被遺漏通知了,而導致沒法上機,所以我決定不要去酒店,在機場等待最新的消息。 工作人員有派餐卷給我,我拿著餐卷和同事在機場的餐廳吃了免費的一餐,然後同事就離去了。

✈2
✈3
✈4
本來下午四點的飛機,沒想到了晚上十點才可以登機,我還真的有耐性。 這麼漫長的等待,我卻一點都沒有浪費,它卻讓我完成了很多頁的手帳。 但我最近的手帳應該都不會公開,因為裡面都是工作上的筆記,我的馬來同事都一直嚷說為什麼我不寫英文,因為他看不明白,我跟他說這本是我的經典啊!


✈5
✈6
中國上海浦東機場是出了名的延飛機場,不管什麼時候都一定會有這個問題,所以自從這以後,我都覺得延飛兩三個小時都不算什麼,因為我十個小時都試過了。 但我覺得這不能全怪香港航空,我看到地勤人員都忙翻了,面對乘客的煩躁,他們還是笑臉很有耐心的回答乘客的問題。

✈7
飛機上有插座可以供手提電腦和手機充電,它就在椅子的下方,這個需要彎腰下去才看到的,是因為我曾經搭過的航空也是在同樣一個位子,所以我才知道。

✈8
✈9
以前都是禁菸標誌的提示燈,現在已換成禁手機模式了,但是你其實還可以看到很多乘客不理會,依舊的使用手機或電子產品的。

✈10
很多航空公司頭痛的想要告訴乘客當發生緊急狀況的時候應該要怎樣處理,但是很多乘客都不會去留意這個這麼重要的環節。 所以航空公司不久就會換一換“招數”來吸引乘客,而香港航空就使用了這個很可愛的卡通模式來傳達這個訊息。

✈11
回到電視主要屏幕,這個還非常很有華人傳統的復古,紅色背景,所有icon都換成華人的傳統玩意兒,是還蠻新鮮的。

✈12
✈13
起飛後的40分鐘後,空姐就開始派飛機餐,這是雞飯,旁邊有沙拉和糕點。 以前有試過一次,因為起飛前吃了些東西,所以飛機餐都吃不完,我現在都會比較控制,儘管都是等到上機才吃,這樣才不會浪費食物,即時它們都沒有很好吃。XD
*********************************************************
This was my first time had the longest hours of flight delayed, it was about 10 hours. Thanks to Shanghai Pudong International Airport of air traffic control, sometimes I just curious is it because of the airline as well? Like those big airline would just takeoff as normally but those small airline would just being sited until further noticed...because I've seem the United Airline which is just right beside this Hong Kong Airline counter, I can see the passenger just check in luggage like normal process, didn't seem to be any flight delayed. This's my first time fly Hong Kong Airline and might be also the last one, or else I won't choose to fly from Shanghai then. No doubt it their staffs services are quite good, even they've hundreds of passengers were mad at them, but they still answer all your question politely, it was just being screwed up by the air traffic control. So just for your future lesson, don't estimate the time perfectly in Shanghai Pudong Airport because they're famous of air traffic control issue.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.