【Newest Updates | 最新博文】

Sunday, June 25, 2017

【Central|中環】Former Central Police Station Compound|舊中區警署

June 25, 2017, Sunday
說到香港警局,其實還蠻有緣的。。。不是! 不是! 不是我被捉上警局,而是在我2014年,自己到訪香港的時候,我曾經想要參觀的警隊博物館,卻在那時。。。當我千辛萬苦的抵達的時候,他們竟然是休息天。。。(我知道,我就是不愛做功課,我就是愛這樣愛冒險。。。)然後在我2016年到訪的時候,我又因為很喜歡《法證先鋒》而刻意的去找戲裡面的“西九龍重案組”的警察局,也就是油麻地警署

✈1
這一次,這一次,我真的不是特意的來找這間警局的,而是在我去找石板街的時候,它就在附近。 這座具有希臘復興式風格的花崗石建築,對於熱愛建築的我,怎麼可能可以錯過? 所以即便如此,也要停下腳步來拍一拍。

✈2
✈3
門上的標誌年份,落成於1919年,這間真的是在1919年建城的(假如你有閱讀到我前一篇的香港篇,你一定知道我在說什麼,因為前一座建築物,上面也是刻有1919年,所以讓我是誤認為是1919年建成的)

✈4
✈5

Former Central Police Station Compound|前中區警署
10 Hollywood Road, Central, Hong Kong Island|香港島中環荷李活道10號
備註: 目前不開放參觀。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.