【Newest Updates | 最新博文】

Sunday, October 22, 2017

【Montréal|蒙特利爾】Postcard|明信片

October 22, 2017, Sunday
不知何時開始有了寄明信片給自己的習慣,但是這個習慣在去年年尾的時候斷了。 嘿! 不是,而是應該說去年12月是最後一次。 因為接下來的新加坡,香港,上海和韓國,我都沒有寄到明信片給自己和朋友。。。 其實除了新加坡之外,其他三個國家我都有買到明信片,只是抽不出時間去買郵票而已。。。話說我工作時間都是週日,週末哪有郵局開門啊? 但我也有想過,應該不是只有郵局才有賣郵票吧? 可是就種種的原因,營造這懶惰的我,明信片是買了。。。但就是沒有寄出去,還真的浪費。。。 不過還有一個壞習慣就是拖延症,拖延症告訴我說哪這些明信片就等下次吧!。。。

✈1
幸好在最近一次出差的時候,時間沒有那麽的忙碌,所以放工後,有時間可以到處逛。 在我多次的碎碎念之下,我和同事找到了賣明信片的地方,而且還開到晚上九點半,真的太不可思議了。。。

✈2
但加拿大的郵票還真挺貴的,2.50加幣一張,我因為要寄東西給美國的好友,所以就到郵局一趟,當時我還沒把明信片寫好,所以只買了郵票而沒有寄出。 但是我寫明信片的時間還真的蠻倉促的,因為都是在我要去機場前寫的,過後還要拜託我的同事幫忙寄出。 (PS: 這明信片上的話語都是來自葉劍鋒的面子書喔!)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.